نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3087
-
الف
+

«کریم اکبری مبارکه» بر اثر کرونا درگذشت

«کریم اکبری مبارکه» بازیگر کهنه کار تیاتر، سینما و تلویزیون درگذشت.

به گزارش آی فیلم 2، «کریم اکبری مبارکه» بازیگر کهنه کار تیاتر، سینما و تلویزیون امروز پنجشنبه ۸ عقرب(آبان) 1399 به دلیل مرض کرونا به عمر 67 سالگی درگذشت.

«نوید اکبری مبارکه» فرزند این بازیگر با تایید این خبر گفت: پدرم در روزهای اخیر مصروف ایفای نقش در سریالی بود که ابتدا یکی از عوامل آن و بعد هم خانم «لاله اسکندری» مبتلا به کرونا شدند و با توجه به بیماری زمینه‌ای که پدر من داشتند، بیماری تمام ریه‌اش را درگیر کرد.

وی افزود: چند روز قبل عکس ریه از ایشان گرفته شد ولی دواها موثر نبودند و دیروز صبح که پدر را در شفاخانه بستری کردیم در فاصله ۲۴ ساعت فوت کردند و همه ما در شوک هستیم.

«کریم اکبری مبارکه» زاده ۱۳۳۲ هجری خورشیدی در تهران، بازیگر و کارگردان نام آشنای سینما و تیاتر ایران است.

وی دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تیاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

کریم اکبری مبارکه فعالیتش را از تیاتر و از سال ۱۳۵۰ آغاز کرد. پس از آن در سال ۱۳۵۹، وارد تلویزیون شد.

اولین تجربه حرفوی وی به حیث بازیگر فلم «مرگ یزدگرد» می باشد که مشهورترین نقش فلم های سینمایی آقای اکبری نیز می باشد. بعد از آن با سریال میان‌پرده‌های «مشتی صالح» فعالیت خود را به صورت حرفوی در تلویزیون آغاز کرد.

در تلویزیون نقش ابن ملجم مرادی در سریال «امام علی(ع)» به کارگردانی «داود میرباقری» مشهورترین نقش وی می باشد.

نامبرده در دومین همکاری خود با داوود میرباقری در سریال «مختارنامه» در نقش احمر بن شمیط حضور یافت.

او در سال 1397 بعد از مدت ها با سریال «بچه مهندس» در نقش «صورت زخمی» به قاب تلویزیون بازگشت؛  صورت زخمی مردی خلافکار است که پدر یکی از کودکان یتیم خانه به نام مژگان است و در این میان مشکلاتی را برای جوادی به وجود می آورد.

اکبری مبارکه در فلم های «مقاومت»، «مسافران»، «دیدار»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «روزهای زندگی»، «ترانه شرقی» و «قندون جهیزیه» نقش آفرینی کرده است.

وی همچنین در سریال های « خروس»، «جراحت»، «سیب ترش»، «امام علی(ع)»، «پشت‌بام تهران»، «عیاران»، «فاصله»، «حنایی و روباه مکار»، «ریشه در خاک»، «مرغ حق»، «بخش چهار جراحی»، «گرگ‌ها»، «میم مثل مصرف» و «پیر وفا»  حضور داشته است.

شبکه آی فیلم2 درگذشت این هنرمند را به خانواده محترم و علاقه مندان آن مرحوم و همچنان جامعه هنری ایران تسلیت عرض می نماید.

ع ا / ح ح

نظر شما
ارسال نظر